Одометр не завжди показує правду: як дніпрянам скручений пробіг перед купівлею авто

Опубликовано Треплов Валерий - пн, 16/06/2025 - 10:25
о

На вторинному ринку України ледь не кожне друге авто може мати скручений одометр — про це попереджають експерти. І хоча питання вже не перший рік на порядку денному Верховної Ради, поки що відповідальності за це фактично немає. Тож водіям доводиться самим ставати «детективами», щоб виявити обман. Як перевірити реальний пробіг авто перед покупкою — розповість “Дніпро Оперативний”.

Ще у 2020 році до Верховної Ради подали законопроєкт №4039, який пропонував штрафи від 3 400 до 34 000 грн за маніпуляції з одометром, пише "Амперкар". У 2023-му з’явився схожий проєкт №10173. Але обидва документи досі не стали законом. Тож поки депутати міркують, на вторинному ринку продовжують з’являтися «чарівні» авто з пробігом у 60 тисяч за десять років експлуатації.

Втім, досвідченого покупця такими цифрами не здивуєш. Розповімо про кілька способів, як дніпряни можуть самостійно викрити скручений пробіг.

Електроніка

Сучасні авто мають десятки електронних блоків керування — двигуна, коробки передач, клімату тощо. Часто пробіг записується не лише на одометр, а й у пам’яті цих блоків. Професійна діагностика на СТО допоможе виявити розбіжності.

Але є нюанс: досвідчені шахраї здатні підробити навіть ці дані. Тож на електроніку краще покладатися в комплексі з іншими ознаками.

Сервісна історія та страхування

Щоразу, коли авто приїздить на сервіс, дилери фіксують пробіг. Такі записи можна перевірити за VIN-кодом на спеціалізованих сайтах або у дилерському центрі.

Крім того, дані можуть бути у страховій документації. Наприклад, у випадку ДТП чи техогляду. Якщо в 2021 році авто мало пробіг 120 000 км, а тепер продавець заявляє про 90 000 — усе ясно без слів.

Гальмівні диски

Відчутно зношені гальмівні диски — ще один маркер великого пробігу. Якщо їхня товщина менше 10 мм, а фаска — помітна, авто, швидше за все, проїхало більше 100 000 км.

Цей елемент складно замаскувати, а його стан зазвичай не відповідає цифрам на панелі приладів.

Шини

Зазвичай комплект шин служить до 50 000 км або п’ять сезонів. Якщо авто 5–6 років, а шини — новенькі, хоча пробіг вказано менше 40 000 — щось не сходиться.
Деякі продавці змінюють гуму навмисне перед продажем, аби не «спалитися» на зносі.

Стан салону

Навіть якщо панель приладів виглядає, як у нової Tesla, уважно подивіться на:

  • кермо — стерті місця;
  • кнопки — затерті або з відшаруванням;
  • підлокітники — тріщини, знос;
  • ремені безпеки — заломи, затирання;
  • лобове скло — мікротріщини, сколи.

Ці дрібниці можуть розповісти історію авто значно чесніше, ніж продавець.