Хто і як може отримати евакуаційні виплати в Україні у 2024 році

Опубликовано Треплов Валерий - чт, 04/04/2024 - 12:04
Дніпро

Евакуаційні виплати – це допомога від держави, яка покликана полегшити життя людей, що змушені були покинути свої домівки через війну. У 2024 році українці, які евакуюються з небезпечних регіонів, також мають право на фінансову підтримку. Хто може отримати гроші та які документи для цього потрібні, про це детальніше розповість «Дніпро Оперативний». 

Хто може отримати евакуаційні виплати?

Обласні адміністрації або військові частини за 4 дні до евакуації зв'язуються з "Укрзалізницею" та "Укрпоштою". Надають інформацію про очікувану кількість евакуйованих.

Далі "Укрзалізниця" та "Укрпошта" перевіряють дані про евакуйованих. "Укрпошта" розпочинає виплати протягом 10 днів з моменту прибуття евакуйованих на вокзал.

Евакуаційні виплати можуть отримати:

  • Жителі населених пунктів, які виїхали з зони бойових дій, або з територій, які перебували під постійними обстрілами.
  • Люди, які евакуюються з окупованих територій.
  • Особи, які евакуюються з районів, де оголошено надзвичайну ситуацію.

Хто підлягає обов'язковій евакуації

Діти та дорослі особи, які знаходяться: 

  • Ближче 2 км від стратегічних для економіки та оборони підприємств.
  • Ближче 100 км від лінії бойового зіткнення або тимчасово окупованих територій.
  • Ближче 50 км від кордону з РФ або Білоруссю.

Відмова від евакуації можлива для повнолітніх громадян, але потрібно підписати офіційний документ про відмову.

Зауважимо, що евакуаційні виплати не виплачуються людям, які виїхали з України за власним бажанням.

Які розміри евакуаційних виплат?

Розміри евакуаційних виплат в Україні залежать від категорії особи:

  • Для осіб з інвалідністю та дітей: 3 000 гривень.
  • Для інших осіб: 2 000 гривень.

Фінансова підтримка для цивільного населення, яке евакуюється, надається через поштову компанію "Укрпошта" у визначених сумах.

Евакуаційні виплати виплачуються одноразово. Виплата не залежить від доходу або наявності роботи.

Які документи потрібні для отримання евакуаційних виплат?

  • Паспорт України;
  • Тимчасове посвідчення  особи (якщо паспорт втрачено або пошкоджено);
  • Свідоцтво про народження (для дітей до 14 років);
  • Ідентифікаційний код;
  • Довідка про присвоєння РНОКПП;
  • Посвідчення особи з інвалідністю або довідка МСЕК (за наявності);
  • Довідка ВПО (за наявності).

Куди звертатися за консультаціями з евакуаційних виплат?