Водіїв комунальних автобусів Дніпра навчають, як допомагати людям з інвалідністю заїхати у громадський транспорт

Опубликовано Треплов Валерий - чт, 03/08/2023 - 18:49
в

З минулої осені у місті Дніпро, за ініціативи мера Бориса Філатова, були запущені комунальні автобуси, які обслуговують соціальні маршрути, тобто ті, де відсутні електротранспортні засоби.

Поява цих автобусів пов'язана зі сумнівною подією, а саме, зі влучанням ракети в одне з приватних автотранспортних підприємств у місті. Внаслідок цього обстрілу було повністю зруйновано 48 великих та 6 середніх автобусів, а ще приблизно 100 зазнали пошкоджень. Крім транспортних засобів, унаслідок інциденту постраждали ремонтні цехи, адміністративна будівля, шиномонтаж, мийня та малярня.

Проте завдяки підтримці місцевої влади, небайдужого бізнесу та інших міст України, робота маршрутів, які зазвичай обслуговувало це підприємство, була забезпечена безперебійно. Міська влада Дніпра спільно з Києвом, Вінницею та Кельном надавала підтримку, закриваючи потребу у транспортних засобах на тих маршрутах, які тимчасово не могли бути обслужені підприємством. Завдяки цьому, Дніпро отримав 44 великих автобуси від приватного бізнесу та інших міст України та навіть з Європи. Така допомога свідчить про довіру до місцевої влади та сприяє розвитку співпраці між різними регіонами.

Зазначена підтримка також дозволила створити 5 нових комунальних маршрутів, а саме № 7-К, № 32-К, № 48-К, № 75-К та № 109-К, які з успіхом працюють на базі КП "Дніпровський електротранспорт" ДМР. І з моменту їхнього запуску було перевезено майже мільйон пасажирів, що свідчить про активний попит на нові маршрути та їхню корисність для містян.

«Автобуси в нас зʼявились торік. Їх до Дніпра привезли з різних українських та європейських міст. Всі вони великої місткості та пристосовані для перевезення людей з інвалідністю», – коментує начальник автоколони КП «Дніпровський електротранспорт» ДМР В'ячеслав Павленко. 

Додатково він зазначив, що нові комунальні маршрути стали дуже популярними серед місцевого населення, а особливо серед людей з інвалідністю, які часто користуються цими автобусами. З метою забезпечення безпечного перевезення для цієї категорії пасажирів, водії проходять спеціальні тренінги. В одному з таких тренінгів взяв участь водій маршруту № 32-К, Костянтин Яриш, який виявив своє зацікавлення і активну підтримку в цьому напрямку.Він понад 15 років перевозить пасажирів: «У нас робота міняється постійно, особливо у час повномасштабної війни. У місті дуже багато переселенців, людей поважного віку та осіб з інвалідністю. Тож важливо знати, як їм допомогти заїхати до автобуса. Бо тут основну роль відіграє водій, який має правильно підʼїхати до зупинки та допомогти опустити пандус». 

Такі тренінги проводять разом із представниками Центру соціальної адаптації людей з інвалідністю ГО «Океан добра». Вони очно показують водіям, як правильно допомогти людині з інвалідністю заїхати до автобуса. Важливий критерій – відстань від машини до зупинки не має перевищувати 30 см. «У 2019 та у 2020 роках ми проводили подібні тренінги для водіїв тролейбусів. А сьогодні – водіїв автобусних комунальних маршрутів», – зазначила голова центру Ольга Волкова.