Як внести інформацію про свою нерухомість до електронного реєстру: інструкція

Опубликовано Треплов Валерий - пт, 12/04/2024 - 14:43
Дніпро

Нещодавно в Україні почали поширювати інформацію, що необхідно негайно внести свою нерухомість до електронного реєстру. Зазначається, що якщо цього не зробити, майно можуть забрати. Але насправді чи так це – відповіла юристка у телеграм-каналі «Пані в Законі», – пише «Наше Місто».

Адвокатка Марія Левченко розповідає, що насправді новина про зобов’язання українців внести усю інформацію про нерухомість у державний реєстр речових прав та конфіскацію майна у разі недотримання цього закону – міф.

«Стикнулася із не одним повідомленням про те, що українці, які зараз живуть за кордоном, у соцмережах отримують інформацію, що начебто прийняли якийсь закон, який зобов’язує українців внести усю інформацію про нерухомість у державний реєстр речових прав, інакше будуть забирати це майно. Поспішаю розвінчати цей міф – немає такого закону», – сказала Марія Левченко.

Вона також додала, що навіть квартира була придбана у 90-х роках і власники не внесли її до реєстру речових прав, який працює з 2012 року, це не означає, що майно буде конфісковано.

Левченко пояснила, що реєстр накопичує інформацію про приватизоване нерухоме майно. Якщо ваша власність включена до цього реєстру, вам стає легше її продати, оскільки не потрібно отримувати дозвіл від нотаріуса через БТІ. Також спадкоємцям простіше отримати цю власність у спадщину, оскільки не потрібно подавати додаткові запити. Адвокатка підкреслює, що цей реєстр спрощує всі процедури з майном, особливо це важливо, якщо мова йде про нерухомість на тимчасово окупованих територіях.

Як внести інформацію про майно у реєстр нерухомого майна

Існують два способи внесення даних про власника до Державного реєстру прав на нерухоме майно. Це можна зробити, звернувшись до Центру надання адміністративних послуг (ЦНАПи) або до нотаріуса, або ж самостійно внести інформацію через Дію.

Щоб зробити це через Дію, потрібно:

  • Створити електронний підпис (кваліфікований електронний підпис).
  • Зареєструватися або авторизуватися в особистому кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису.
  • Перевірити особисті дані у профілі користувача та оновити їх за необхідності.
  • Заповнити онлайн-форму на отримання послуги.
  • Завантажити документи про зареєстровані речові права на об’єкт нерухомості до 01 січня 2013 року у форматі PDF або JPEG.
  • Перевірити сформовану заяву та підписати її електронним підписом (кваліфікованим електронним підписом).