
Як один з найбільш експлуатуємих пристроїв, сучасні смартфони, навіть найбільш просунуті та дорогі, вразливі для різного роду поломок. Більшість проблем виникає через неохайне поводження з телефоном та/або порушення правил користування. Рідше техніка сама виходить з ладу через несправність окремих компонентів або програмного збою. З якими поломками найчастіше стикаються власники смартфонів, як їх виправляти та запобігати, розповіли фахівці з ремонту електронної та побутової техніки авторизованого сервісного центру Samsung компанії «Рома-Сервіс».
Розбитий екран
Найчастіше дисплей телефону розбивається внаслідок падіння, удару чи тиску. Якими б не були пошкодження, краще показати гаджет фахівцям, оскільки навіть через одну невелику тріщину на екрані всередину пристрою потрапляє пил, бруд і волога, що в майбутньому може спричинити серйозні проблеми зі смартфоном.
Розбитий екран може не реагувати на дотики, некоректно відповідати на команди та давати погане зображення. Найчастіше, щоб вирішити проблему, знадобиться заміна дисплейного модуля, зазначає інженер компанії «Рома-Сервіс» Роман Петроченко. У деяких випадках, додає експерт, можуть бути пошкоджені матриця або сенсор, у такій ситуації вони також підлягають заміні.
Але не завжди ремонт буде оптимальним рішенням. Дисплейний модуль поряд з материнською платою є однією з найдорожчих деталей сучасного смартфону, тому, залежно від віку та моделі апарату, може бути вигідніше придбати новий телефон, ніж ремонтувати розбитий екран на старому. Але ще краще — намагатися запобігти пошкодженням такого роду. Для цього фахівці радять носити гаджет у м'якому чохлі, а екран додатково захистити гідрогелевой плівкою. А якщо кладете телефон у сумку або рюкзак, бажано помістити його в zip-lock-пакет: це запобігає попаданню в пристрій пилу, бруду та вологи.
Пошкоджено задню панель телефону
Ця проблема схожа з попередньою. Причини ті самі – падіння та удар. З пошкодженням задньої частини корпусу також часто стикаються ті, хто звик носити смартфон у задній кишені штанів. Результат – тріщини та деформація. Тільки на перший погляд здається, що на працездатності апарату це не позначається. Насправді навіть через мінімальні пошкодження всередину гаджета проникає пил та бруд, і згодом це обов'язково позначиться на якості його роботи. Задню кришку краще замінити.
Фахівці нагадують, що завжди легше (і дешевше!) запобігти проблемі, ніж її вирішувати. Тому наполегливо рекомендують носити телефон у м'якому захисному чохлі і не класти його в задню кишеню джинсів, звідки він може випасти і розбитися, або на нього можна, забувши, сісти.
Смартфон не заряджається
Зазвичай ця проблема виникає, якщо власник телефону використовує неоригінальний кабель та адаптер живлення. Справа також може бути у пошкодженні роз'єму для зарядки або відсутності в ньому контакту через накопичення пилу та бруду. Перш ніж нести гаджет у сервіс, фахівці радять підключити телефон до іншого зарядного пристрою або хоча б замінити кабель. Якщо це не допоможе, проблема швидше за все криється в порту самого смартфона. Точну причину визначить майстер сервісного центру, він при необхідності замінить пошкоджений роз'єм для зарядки.
Щоб уникнути проблеми із зарядкою телефону, слід використовувати тільки оригінальні зарядні пристрої, сильно не натягувати і не перекручувати кабель, різко не висмикувати його з порту і не вставляти туди силою (особливо якщо мова про micro-USB), а також берегти роз'єм від попадання в нього вологи, пилу та бруду.
Телефон гальмує, зависає
Це одна з найчастіших і найнеприємніших проблем, з якими стикаються власники смартфонів. Причин у неї може бути безліч. Для початку варто оновити операційну систему мобільного телефону та перевірити його на сторонні програми. І лише потім звертатися до сервісного центру, де майстер з’ясує причину несправності. У ряді випадків впоратися з нею допоможе відновлення програмного забезпечення, але іноді виходом може стати лише повна перепрошивка смартфона.
Щоб уникнути таких неприємностей, фахівці «Рома-Сервіс» рекомендують дотримуватись простих правил експлуатації мобільного телефону:
- встановлювати лише перевірене програмне забезпечення;
- регулярно його оновлювати;
- не завантажувати додатки зі сторонніх, підозрілих джерел;
- не заповнювати пам'ять пристрою. Для цього: систематично очищати кеш, видаляти програми, які не використовуються, непотрібні файли, що повторюються.
Смартфон заблокований
Функція блокування з використанням паролів, графічних ключів та інших технологій є однією з найважливіших у сучасних гаджетах. По-перше, вона допомагає захистити особисті дані власника та іншу інформацію, що зберігається в телефоні, якщо він раптом потрапляє до чужих рук. А по-друге, можна не переживати, що смартфон, який лежить у кишені, сам вирішить комусь зателефонувати, написати або відкрити будь-який додаток.
Однак є ситуації, коли розблокувати телефон може бути проблематично: забули код, пароль, вийшов з ладу ID Face і т.д. Тут допоможе лише звернення до фахівців. Вони впораються навіть із захистом FRP (на пристроях Android).
Телефон швидко розряджається
Практично завжди проблема криється в акумуляторі. Її причинами можуть бути:
- термін служби батареї, що минув (зазвичай акумулятор живе до трьох років);
- неправильне заряджання;
- часта повна розрядка пристрою;
- наявність програм та додатків, що споживають багато енергії.
Вирішення проблеми в цьому випадку лише одне – замінити акумулятор. Щоб продовжити термін його служби, зазначає Роман Петроченко, слід правильно заряджати телефон, не допускати частої його розрядки до 0% і по можливості не використовувати програми, що витрачають багато енергії.
З телефону зникли важливі дані
Сучасні смартфони зберігають величезні масиви інформації, втрата якої може стати для користувача відчутною проблемою та обернутися великими неприємностями. Це може статися через сильне пошкодження пристрою або помилкове видалення власником тих чи інших даних. Далеко не всі мають потрібні знання, щоб вирішити таку проблему самостійно. Більшість звертаються до сервісних центрів, де фахівці допомагають відновити втрачені дані. Щоб уникнути втрати цінної інформації, вони рекомендують зберігати її на хмарних сервісах.
Пошкоджено камеру телефону
Найчастіше камери розбиваються внаслідок падіння телефону чи удару. Це може статися з однією камерою або, якщо їх кілька, - з усіма. Пошкодження також можуть бути спричинені потраплянням в об'єктив пилу, бруду або вологи (наприклад, якщо було порушено цілісність корпусу пристрою). Ремонту камери зазвичай не підлягають - їх замінюють на нові. Майстри сервісного центру «Рома-Сервіс» нагадують: щоб запобігти такій поломці, слід носити смартфон у м'якому чохлі.
Не працює Wi-Fi або Bluetooth
Ця проблема не найпоширеніша, і для її вирішення зазвичай достатньо перезавантажити гаджет. Але якщо це не допомогло, швидше за все, не обійтися без ремонту у фахівця в сервісному центрі. Причини можуть бути різними.
Вочевидь, більшості проблем зі смартфоном можна запобігти, якщо користуватися ним акуратно і виконувати рекомендації фахівців з експлуатації. Але якщо поломка все ж таки трапилася, і виникла потреба в ремонті, краще довірити його професіоналам. Вони з'ясують причину проблеми та запропонують оптимальний спосіб її вирішення. А звертаючись до авторизованих сервісних центрів на кшталт «Рома-Сервіс», ви також отримуєте гарантію на замінені деталі та роботу майстра.